lastk
 
 
lilled
map
 
 
 
top

swed seb
seb Liisi
dpd



 

Standardid ja turvatestid

Standardid ja turvatestid
Kõik müüdavad turvaseadmed peavad olema varustatud märkega ECE R44/03 või ECE R44/04, mis tähendab seda, et turvavarustus vastab Euroopa turvanõuete standardile. Turvaistmetele märgitud ECE R44/04 on Euroopa turvanõuete standard. Laste turvaistmed on testi tud testnukkudega kokkupõrgetes eest ning tagant kiirusel 50 km/h ning kasutatakse mõõteinstrumente, et teada saada, kui hästi turvaiste kaitses testnukku. Tänaseks päevaks peavad kõik laste turvaseadmed Euroopas
vastama standarditele ECE R44/03 või ECE R44/04.

Vigastuse tõsidus liiklusõnnetuses sõltub paljudest faktoritest. Kiirus, kokkupõrke objekt (auto, puu, kaljupind jne) ja kokkupõrke suund on siin kesksed faktorid. Paljud eluohtlikud õnnetused juhtuvad suurematel kiirustel kui 50km/h ning lisaks laupkokkupõrkele, mida testi takse ECE standardile vastavuse määramisel, on oluline ka tulemus külgkokkupõrke korral. Siin tulevad mängu turvatestid. Üks olulisemaid sõltumatuid organisatsioone Euroopas, kes viib läbi reaalselt kokkupõrketeste ja testib erinevaid turvatoole samadel ning karmimatel ti ngimustel, on Saksa autoklubi ADAC.
ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) on Saksa autoklubi, mis korraldab muuhulgas kaks korda aastas laste turvaistmetele teste. Testi d viiakse läbi umbes 50% karmimates ti ngimustes kui ECE R044/04 ja kriteeriumid hindamisel on rangemad (erinevalt ECE standardist testi takse ka külgkokkupõrke mõju ning kokkupõrketesti d tehakse suurematel kiirustel ). Spetsiaalses laboratooriumis mängitakse läbi avariiolukord ning hinnatakse kahju suurust autole. Samuti hinnatakse kahju, mis kokkupõrkes tekiks autos viibijaile. Kokkupõrketesti des asendatakse inimesed spetsiaalsete nukkudega, millel on palju spetsiaalseid sensoreid mõju mõõtmiseks. Neist testides annavad kokkupõrketestid 50% koguhindest ning kasutajasõbralikkus, mugavus, kasutusjuhendid, paigaldusmeetodid jne, ülejäänud 50%. Testid sisaldavad laup- ja külgkokkupõrkeid. See on äärmiselt oluline, kuna ka külgkokkupõrke puhul saavad lapsed ti hti peale väga raskeid vigastusi (38,5% eluohtlikest autoavariidest). Paljudki teised tarbijaorganisatsioonid saavad oma algandmed ADAC kokkupõrketestidest ning annavad oma hinnangu juurde kasutusmugavuse ja muude näitajate koha pealt.
Vaadates turvatesti de tulemusi, on oluline jälgida just turvalisuse poolt. Kasutamismugavus, katte eemaldamise mugavus jne on küll olulised, kuid turvalisuse kõrval teisejärgulised. Suurem enamus Euroopas müüdavatest turvaistmetest osalevad ADAC turvatestides.

 
Kodulehe tegemine
4 Kids